Check saman kat Singapore

Haaaa... continue dari cerita sebelum ni.. disebabkan aku dah letih gilaaaa dengan traffic light masa nak cari hotel, aku main redah je semua traffic light kuning.. kesian ayah aku yang follow belakang confirm la kene sebab dah tentu waktu aku nampak kuning dia dah nampak merah.. masa tu dah redha gila kalau kene saman bila nak keluar nanti saman jelahh.. sebab dah penat sangattt.. masa tu pikir katal bantal je nak letak kepala..

bila dah sampai hotel rileks.. perut pun dah kenyang terus cam menyesal gilaaaa sebab melanggar lampu isyarat di singapore.. wah terus terbayang orang buang sampah pun kene saman apatah lagi aku yang berbakul2 traffic light aku redah (seriouslyyyy lampu isyarat dia banyakkkk gilaaaaa).. so aku dengan tawakal diiring doa mak aku yang serious cuak bila aku cakap hal ni terusla menggogglee.. so guys kalau nak check summon korang kene taip website ini :

https://www.psi.gov.sg/NASApp/tmf/TMFServlet?app=SPF-PTD-EDDIES-II&Reload=true

pastu muncul :

then pegi kat outstanding traffic offence button merah tu.. lepas tu nampak perkataan enquire by : foreign registered vehicle number, ko tekan butang proceed.

pastu ko nampak foreign vehicle no :
ko tulis la no plat keta.. pastu proceed..

sebalum tekan proceed tu banyakkan berselawat ekkk kot2 laa takde rezeki kene bayar saman.. hahahahahaha..

best of luck!

Comments

Popular posts from this blog

Wedding anniversary celebration

Sunat budak perempuan