Restricted Movement Order 2020

Hari ke-6 RMO #covid

Suppose i feel 2020 should be the best year of my life. After drama, drama, drama from the past marriage i do feel something good will happen this year.. but again semua kuasa Allah.

Aku dah lama divorced and move on...
Move on? Senang cakap, senang nak nasihat, tapi nak hadap?

Kalau weak memang boleh rujuk. But i decided not to. Tak tau mana datang strong tu. Bila kau dah rasa selesa dengan the marriage tu, expectation, financial, the kids, holidays, the home, the future plan.. tup tap tup tap.. raya sorang, makan sorang, holiday sorang.. totally feel lost.. ground yg kau dah establish for 17 years pappp camtu je hilang bila mana lafaz ‘aku ceraikan kau ......’

Dunia aku tak rasa runtuh pun masa ex aku lafazkan cerai.. it was easy sebab aku taknak dipujuk, aku  dah penat and aku dah give up.... lepas keluar court aku drive then  aku terus masuk office sambung keje.. masa keje tak rasa.. bila dah malam aku balik umah, bila dah loneliness tu kick in, bilamana dinner lepas keje aku makan sorang benda tu terus jadi sebak.. suppose suara riuh rendah as a family dah hilang.. dunia jadi sepi.. benda yang aku dambakan bila aku selalu bising nak ‘me time’...

Aku divorce Dec 2018.

Arwah ayah aku meninggal April 2019.

Arwah ayah aku sakit dan meninggal dalam keadaan dia sedih tengok marriage aku...

Ah.. tak pernah tak sedih bila ingat benda ni. Maybe separate post (if aku rajin).


RMO ni buat aku ada masa nak blogging. Tempat ada masa aku nak delete and type, ada masa nak fikir what to write and what not.. ada masa nak rephrased.. 

P/s: rajin aku blogging guna hp 🤭

Comments

Popular posts from this blog

Check saman kat Singapore

Wedding anniversary celebration

Sunat budak perempuan