13 hari berpantang

dah pandai skip2 makan jamu.. tak pakai bekung..belasah makan.. ada satu malam tu yen tanya 'ma asal tak pakai bekung' dan malam ni dia cakap lagi 'perut tu dah mcm apa dah tak pakai bekung'.. hak hak hak.. malas aa.. panas tau panas.. susah betul nak jadik cantik ni.. kalau tak sakit mesti melecehkan.. eh stop2 merungut.. penat aku jaga badan takkan nak gemuk balik?.. no no no.. sejarah tak mungkin berulang.. keh keh keh..



sebenarnya aku pun tak tau berat aku skang hilang berapa kg.. rumah mak takde penimbang.. so i just let people judge on my figure.. overall sume beri jawapan positif.. :) .. paling tak tahan, semalam adalah jiran2 datang melawat aku kan.. suddenly ada sorg makcik (jiran baru) aku tak kenal pun.. dia ckp 'eh ni ke mak hannah, kecik je orangnya'.. pergh! korg sume tak tau betapa kembangnya hidung aku mendengar pujian itu.. keh keh keh.. seriously sepanjang hidup tak pernah ada org kata aku ni small size figure okeh.. two thumbs up kepada diri sendiri..



usually org lepas bersalin akan hilang min 10kg.. so aku estimate berat aku skang lebih kurang 54kg aaaa since my last checkup berat aku 64kg.. oklah tu.. berat normal.. takdelah skinny mana pun coz aku pun tinggi 157cm je..

tapi part yang paling aku concern sekalik part perut.. scary siut.. dengan bekas2 strech mark pastueh ada certain dark area tambah flabby lagi.. whoa.. complete ko.. dark area tu mungkin sel2 mati.. mungkin kalo aku scrub dgn set jamu tu hilang kot.. strech mark tu sapu2 lotion mungkin hilang jugak kot.. amik masa jugak nak hilangkan tu.. sume tu nak kene ada semangat rajin baru hilang... kalo sekadar bercakap je alamat laaaaa....



perut menggelebeh ni yang paling risau.. ikut pengalaman kalau tak jaga, kulit menggelebeh tu boleh pindah pegi belakang.. between pinggang ngan montot.. memang out of shape lah bak kata orang.. oh hoi.. kalau semua nak dijaga boleh fening la kepala dinda wahai kanda ku...






Cherating 2010

'Walau kita sering dengan cara masing-masing,

Kanda yang perdana, dinda yang utama

Kanda segalanya, dindalah nyawa

Kita tetap bahagia bila bersama-sama'

-Monoloque & Atilia 'Kekanda Adinda'

Comments

Popular posts from this blog

Check saman kat Singapore

Wedding anniversary celebration

Sunat budak perempuan