Year End - Pregnancy, kids & the job

Yo.. Minggu2 terakhir ni busy gilahhh! Sentap menyentap laki bini memang biasalah.. But i try to handle not to think about it too much.. It's the healthiest way for me and my baby.. My pregnancy so far so good.. takde bleeding ke leaking ke highblood pressure whatsoever... still telan my pregnancy supplement ikut schedule.. tak skip dah.. coz everytime wa skip, pinggang rasa lenguh gilaaaa... lesson learnt!

Baby dan mama teman papa bayar saman


Okeh let's move to the kids. Whoa. Hannah dah masuk darjah 1.. Taulah darjah 1 punya yuran kan.. memang sedikit lebih daripada murid tahun 2 sampai 6.. memang mula2 nampak cam takde beza.. tapi bila ditambah2 sume bende.. alamak mahalnya... cthnya baju sukan, fail peribadi, lencana, buku adab belajar bla bla bla.. total up spent for hannah alone was almost RM600 both sekolah rendah dan sekolah agama.. itu tidak termasuk lagi bab2 baju sekolah, kasut sekolah, buku sekolah, bas sekolah blablabla..sume tu double.. sek rendah lagi sek agama lagi.... Glup.. memang aku takde lah nak calculate... takut boleh naik darah tinggi plak nanti..


Soon to be kakak Hannah enjoy layan 3d Tron


Ni pun baru je balik uruskan Tasya punya sekolah plak.. baru amik report card.. wah laki aku punya ceramah punyalah berjela2.. memang senak perut aku mendengarnya... start je kitaorang blah dari bayar yuran dan amik report card teeros khutbah khamis kuar dari mulut laki aku... 'papa frust', 'papa dulu camni camni...' contoh2 ayat.. sampai ke breakfast pun laki aku masih ada tenaga nak khutbah.. kagum gak aku nengok.. sampai terkeluarla ayat 'papa nak enrol tasya masuk tuition'.. haaaaa amik kau... yelah nak betulkan anak biarlah dari rebungnya.. kang dah jadi buluh susah plak.. bila anak tak pandai, bende2 ni boleh jadi sentap.. contohnya 'papa ni pandai.. yang Tasya tak pandai ikut keturunan sapa?' wahh.. sentap haku.... again, lesson learnt!

Report card Tasya yang kontroversi


Ha cita pasal keje.. ergh.. ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.. takyah cita boleh tak? buat tambah sakit kepala.. hoh.. terima kasih lahhhh kat pemain2 bola sepak yang sungguh power... dapatla esok aku cuti.. btw korang memang hebat lah... especially keeper yang sungguh cool itu.. tabik spring aku bagi kat hang!

Happy New Year!!!

Comments

Popular posts from this blog

Check saman kat Singapore

Wedding anniversary celebration

Sunat budak perempuan