Cerita Hari Raya

Hari Raya? Dah lama gila kott so maleh nak update.. Everything sume ikut plan asal.. 5 hari kat Batu Pahat then 2 hari kat Banting... Straight beraya sampai badan pun naik lemau.. Balik2 je dari kampung, Yen dah selamat demam, anak2 dapat pakej selsema dan batuk and for me plak sakit tulang.. Pil2 calcium ngan folic asid sume tak bawak, end up perghhhh dengan udara sejuk kat kampung tue memang cramp segala tulang kat dalam badan nieh.. penangan hebat for this pregnancy.. kalau dulu kalau skip2 makan pil still boleh maintain lagik sekarang tidak lagi.. omg... i should stop pregnant before 30.. (boleh ke? lepas balik kampung dan tgk betapa meriahnya rumah2 yang ada ramai anak buat i terfikir untuk tambah koleksi anak beberapa orang)..

That's explain for the long silence.. Only reason yang i benci travel jauh adalah seperti sebab2 di atas.. Itu tak termasuk kalau nanti ada baby.. *lap peluh* oh ya both my princess were formula baby.. so maybe itu adalah salah satu sebab diaorang senang nak dapat penyakit.. Balik dari kampung sebok mengusung anak2 dan Yen ke klinik.. Sempat jugak puan dokter suruh aku buat MGTT (minum air gula) Wahhh satu cawan air amik masa 40 minit untuk dihabiskan... Lepas tu plak sebok memborong koyok untuk tampal2 kat tempat cramp, minyak cap kapak untuk sapu kat kaki disebabkan cuaca sejuk menjadi2 sekarang nieh dan minum susu untuk diri sendiri dan baby dalam perut..

Setelah bebas dari penyakit, kami sekeluarga telah bergiat aktif semula.. 1stly Yen telah memulakan satu hobi baru which means he has a new toy... Wah wah wah ini semua hasil hasutan BFF dia waktu sekolah dulu .. so kami berdua begitu busy mencari aksesori2 untuk mainan baru Yen.. nantilah kalau senang update untuk mainan baru itu.. Minggu ni juga busy ke sana ke sini memeriahkan open house & kenduri cukur jambul.... bermesra2 dan berkenalan dengan isteri2 sahabat Yen.. kalau baru 1st time jumpa berkenalan2 dulu lah..... makan pun masih sopan & kesusilaan.... kalau yang dok hari2 jumpa haruslah bermesra2 di dapur ... makan pun terus amik dari kuali.. tanpa ada rasa segan dan silu gituuu...



Anak empunya blog yang khusyuk mendengar tutorial 'Bagaimana untuk menjadi pemain PSP
yang berjaya' daripada anak tuan rumah..


Anak bujang tuan rumah yang seterusnya terpaksa bergomol dengan kami sekeluarga akibat kekurangan kasih sayang dari ibu bapanya.. Ibunya sebok melayan pertanyaan para tetamu perempuan tentang bayi baru nya dan bapanya pula sebok melayan para tetamu lelaki untuk menambah makanan...


Ok sampai di sini sahaja buat masa ni.. Will update more & more lepas settle bende2 kat office... Salam Hari Raya semua! Peace.


Comments

Popular posts from this blog

Check saman kat Singapore

Wedding anniversary celebration

Sunat budak perempuan