Window shopping : Raya


Eceh eceh... ada plak window2 shopping raya pulak ya.. ekekekekeke.. ni sume gara2 tak reti nak duduk umah diam2 last weekend.. ho ho ho.. dah sah2 keluarga zaman moden skang nie tak reti2 nak dok umah.. betull tak??? jgn memalu nak ngaku lahhh... kalao tak takde memanjang malaysia nie punuh dengan shopping complex.. wakakakaka... so family kecik kitaorang ni tak terkecuali jgklah.. paling koman pun mesti jejak kat selayang mall tueh. T___T

Tapiii.. this weekend kitaorang jalan sediiikit jauh.. Jauh ke? jalan TAR je.. ho ho ho.. Tu pun laki aku dah naik pekak dok dengar aku meroyan 'Paaaa, nak baju raya! Pa budak2 nak beli baju raya! Pa nak kasut raya.. Pa budak2 nak kasut raya' Wakakakakak.. yelah gilo ko apo? Aku satu pasang baju pun takde lagi tau. Tak kiralah mengandung ke tak. Lagipun perut ni kecik lagi. Ho ho ho..

So dah petang2 tu, dok aku tengah terdampar kat depan tv kepenatan sambil kepala otak ni ligat pikir nak masak, laki aku mengeluarkan ayat magic 'Jom kita bukak pose kat Jalan TAR'.. Kat restoran insaf la.. mana lagi?? Wahhh sedapppppp.. Malangnya sesampai sana sume penuh. Last2 mentekedarah kat SOGO je lahhh..

Lepas makan kitaorang jalan2 kat area2 Euromoda ngna Gulati's tuu..Dapat plak tempat duduk strategik kat area situ.. Pekena jagung bakar sambil tgk orang2 malaysia shopping, lintas jalan, marah2 anak dan sebagainya la... Habisla gak jagung seketol.. Sambil makan tu mulut aku becok dok tanya kat laki aku 'Pa, nampak tak baju warna pink tu.. ? cantik tak? .. 'Pa, cuba tgk baju kat dalam kedai tu warna merah tu cantik tak?'.. 'Pa, murahnya baju melayu kat kedai yang tengah tuuu'..

Hebat tak window shopping aku?

Errrr.. penat lelah berbayar bila papa ajak window shopping.

Comments

Popular posts from this blog

Check saman kat Singapore

Wedding anniversary celebration

Sunat budak perempuan