Baby blue part two

Pagi nie mula la sesi bercerita aku ngan Yen.

Warm up dulu.. (aku agak moody di pagi hari) Maklumlah semalam kene kejut waktu tengah khusyuk tido..

Yen : Yang, kura2 apa panjat dinding? (Kes nak amik hati)
Aku : Hah? Apa? Kura2? (Ni apa pagi2 cerita pasal kura2 plak nie)..
Yen : (Repeat the same question) Muka tersengih.
Aku : Ntah. (Malas nak layan)
Yen : Tu.. (sambil tunjuk kuali aku gantung kat dinding)
Aku : Oh... (tak tau nak buat reaksi apa) Apa punya teka teki daa

Semalam yen keluar pukul berapa ntah baru balik. Wa cam blur2 bukak pintu untuk dia pastueh terus tido. Maklumlah sesi memperkenalkan baby blue kepada sahabat handai..Sesi budak selayang bagi gred kat baby blue.. Sesi pecah kelapa lagi kat batu caves.

Thank god gred yg diberi memuaskan hati yen.. Kalau tak kan keluarla dialog2 seperti di bawah ini:

Yen : Yang, diaorang ckp kan 'Mak aihh Yen aku boleh nampak rumah aku dari cermin keta kau nie' (kes tak tinted)

Lagi satu 'Mak aihh Yen takyah beli pajero la. Aku dah boleh naik keta kau je'. (kes tak lowered)

Ada lagi satu 'Mak aiih Yen rim kompang sehh' (kes tak tukar sport rim)

Haihhh.. nie sume kes2 baby silver la.. Nasib la si Yen tu dapat wife yang memahami (aku la tu).. Dapatla tukar segala2 umpatan yang diberikan.. Please highlight being a wife is easy but is hard for being as an understanding wife. Hello! Bukan senang main tukar2 tau.. tutup lobang sana bukak lobang sini.. Hermm.. Bagi aku macam alah, biarlah org nak cakap apa kan? lama2 senyap la.. Tapi bagi yen plak kau ingat aku takde duit? meh sini aku tunjuk kat kau. See? Kontra tak kami berdua.

Well sebelum masuk office tadi aku tanya Yen..

Ha, pa apa diaorang kata?
'Terbaikkkkkk' jawab Yen.

Lega kau.. Jgn nak buat pasal nak tukar2 dah.. Cukup2 la tuehh.. Sekali korang tau dia cakap pasal apa?

Kamera SLR la pulakkkkkk!

Comments

Popular posts from this blog

Check saman kat Singapore

Wedding anniversary celebration

Sunat budak perempuan