My new optometrist

Finally dapat jugak menyempatkan diri untuk pergi buat spec.. Semalam lepas kerja zass terus berlari2 anak ke klcc sebab dah wat appointment dengan optomerist kat sana..


Kedai nie kat level 3... walaupun design dia ala2 kadar sahaja tapi harga murah.. Last year beli kat England Optical kat Selayang Mall je pun, tapi cekik darah gila!! Buta2 kene tipu.. Yela 1st time beli kan? Manalah tau range2 harga.. Nak2 beli dengan CHA YA NUN ALIF, memang kaw2 kene la.. Kan kerabat2 tu kalau kita masuk je kedai dia konpom memang terbeli la jawabnya.. Buduh sungguh plak rasanya.. Well kali nie dengan semangat untuk tidak menjadi pisang berbuah 2 kali, awal2 lagi aku dah sound Yen. 'Bang, confirm kan harga dia bese2 aja kan? Dahla kat KLCC, mesti mahal'.. Yen menjawab dengan penuh tenang 'Ye, harga dia ok'.. So kami berdua pun menujulah ke sana.. Dan cuba teka, siapa optometrist saya?

.

..

...

....

.....

......

.......




Ex-school mate Labu saya, Mr Pijon


Disebabkan beliau dengan bermurah hatinya memberi discount yang berbaloi, saya pun telah membeli spec dan juga sunglasses.... And baru aku tau dia sebenarnya keje full time dengan ukm, tapi dia wat part time jadik optometrist kat situ belah malam. Bila aku cakap dia masyuk and then korang tau apa dia jawab 'Yela.. nak tanggung anak bini makan'.. Kelasss jawapan kau pijon.. Ntah bila kau ber'anak' ber'bini' aku pun tak tau... Jeles aku! Ni yang nak keje part time jugak nieh! Uhuk uhuk, kalau aku wat part time, alamat la Yen tu makin kurus..silap2 boleh jadik mentadak mentadu plak.. Scary aku.

Comments

Anonymous said…
waaaaaaaaaaaah syiok giller!

bEth~
nona said…
bila kau nak pi?
Anonymous said…
nk pegi la jgk ni
abg pijon tu available mlm jela kan
ohh akan ku cari dia!!
nona said…
tapi ada certain2 hari je.. kalau tak silap rabu ngan ahad confirm ada.
cikyuSnida said…
ohh rupenya ade lagi pijon tu kat situ. dulu aku rajin la gi kacau die. ingatkan dah keje kat ukm, x keja dah situ
nona said…
dia part timer kat situ.. dia ada gak mention kau selalu lepak kat situ dolu2

Popular posts from this blog

Check saman kat Singapore

Wedding anniversary celebration

Sunat budak perempuan