Ramadan kembali

Selamat berpuasa.

Sedar tak sedar dah masuk bulan ramadan. Anak2 pun dah makin besar. Sikit sebanyak diaorang dah faham kenapa kena puasa, ada semayang terawikh dan bertadarus. Batrisya, anak aku yang kecik yang paling banyak mulut tanya itu tanya ini. Maklumlah mak aku yang jaga dia dari kecik sampai dia besar. Nampak kut perbezaan pengungkapan ramadan between aku n mak aku. Mak ngan ayah kalau bulan ramadan memang takleh challenge. Hai.. bilalah agaknya aku boleh jadi macam mak dan yen boleh jadi macam ayah.

Tasya pulak lain. Lebih senyap. Observer. Keras sikit. Maklumlah aku jaga dia dari kecik. So kene ada effort untuk tunjuk dia kebaikan bulan Ramadan. Kalau nak suruh dia mengaji kene tunjuk jugak yg kita ni mengaji. Same goes to pray & sahur. Kalau dulu masa anak2 masih kecil, tak sahur pun tak apa. Kadang2 skip sembahyang pun tak rasa apa2. Tapi bila dah besar dah mula compare. Kenapa, kenapa kenapa.

So aku harap ramadan kali ni dapat mengajar aku untuk menjadi ibu yang lebih baik untuk memimpin anak2 aku yang semakin membesar so that they will make me as an idol.

Comments

bEth said…
ekekeekekek kepimpinan melalui tauladan bermula di rumah...;p
nona said…
beth : betul tu puan penceramah.. ekekekeke

mamie : gracias.. selamat berpuasa.
nona said…
This comment has been removed by a blog administrator.

Popular posts from this blog

Check saman kat Singapore

Wedding anniversary celebration

Sunat budak perempuan