Wazzup berasap..

Helllooo y'all..

Sakit kepala sudah tiada,
Kerna aku sudah habis peksa.


Ewaaahh berpantun plak aku.

Aku memang bergembira rasa seperti dunia aku yang punya. Saki baki sakit kepala ada lagi disebabkan semua soalan2 spot tidak keluar. Ohh..

Everything back to normal. Yela bila exam usually aku akan pegi itm shah alam study dengan Fiza.. Korang tau Pangsapuri Baiduri? Ha.. Kat situ lah aku lepak time nak exam. Seronok tau sebab tak ada gangguan dan aku rasa macam ada masa untuk diri sendiri.. Pastueh boleh bergosip2 pasal orang nielah pasal artist la.. KAlau dengan Yen nak bergosip? Mimpi je la...Kadang2 aku cam jeles jugakla sebab Fiza dgn Dang buat full time tapi aku wat part time je.. Rasa cam nak resign dan focus for one year. Tapi.. berangan je la.. COMMITMENT.. Bukan saja dengan Yen tapi dengan anak2.. Bukan saja masa tapi wang ringgit jugak. Tapi.. aku yang pilih jalan nie.. Kawin muda.

Eh sesi luahan rasa la plak.. Back to track! Semalam mak ada bagitau aku satu cerita. Yang bermacam2 aku rasa. Ntahlah.. It's about divorce. Yup.. one of my stepbro. Kakak ipar aku ada lelaki lain? Memang agak terkejut esp ayah aku becoz dia memang agak sayang dengan dia since diaorang satu kampung. Biasalah ayah aku suka up2 orang negeri yang serba serbi indah di mata dia termasuklah kakak ipar aku nie. Sampaikan masa dia letak hantaran sebanyak itu pun bapak aku bleh tutup mata. Dan siapalah aku untuk bising2? Dia perempuan dan aku juga perempuan.

Banyak benda2 yang tak sepatutnya berlaku telah berlaku sepanjang perkahwinan dia dengan abang aku. Dan ye aku tak sepatutnya masuk campur. Biarlah. Sampai semalam bila mak aku cerita yang dia balik malam pastueh dalam hp ada gambar lelaki, sms mlm2 buta dan yang paling penting dia yang nak bercerai. Ntahlah itu aku dengar cerita sebelah pihak sahaja. Tak taula kalau abang aku juga ada skandal? Bila abang aku tanya ayah aku, ayah terus cakap suruh bagi je apa yang perempuan tu nak. Seharusnya ayah aku memang pantang bab2 macam ni.

Sebenarnya banyak benda yang aku nak simpulkan dari pembacaan serta pengalaman aku juga. Kalau nak diikutkan semua lelaki memang berperangai skandal ini. Nak2 mereka ini dibenarkan untuk berkahwin lebih daripada satu. Tak ramai yang focus pada yng satu.. Tapi kita sebagai perempuan kurang elok untuk berskandal. Lagi2 kita masih lagi bersuami. Kalau ada lelaki lain pun biarlah lepas dah bercerai.

Ber'bf' ketika masih jadi isteri memang rasa best. Nak2 waktu tu rasa benci pada suami memang meluap2. Bf pulak konon2nya memang sayang habis dekat si isteri. Tapi kita kena ingat. BF itu adalah fantasi walhal sang suami adalah realiti. Realiti tentang makna hidup yang sebenarnya. Bf hanyalah sekadar mimpi2 indah yang langsung tidak berpijak di bumi yang nyata. Kene ingat jugak benda baru semuanya nampak elok belaka, semuanya sedap.

So guys.. Ini sekadar peringatan bukan hanya untuk korang tapi untuk diri aku juga.

Bumi mana tak ditimpa hujan?
Lautan mana yang tak bergelora?

Comments

PixiePwincess said…
hey kau exam kat Uitm ke? baiduri tu dah dekat sgt2 ngn rumah aku ok. heheh
nona said…
Hohoho. Umah kau kat sec 7 ke weh? Ke sec 2? Selalu je aku lepak sana. Siap pegi karok lagi dekat quality hotel itu. ekekekekke
Anonymous said…
komen aku utk entry kali ni yelar..hahahahahahahahahahahah
pedas siot!
nona said…
hahhahaha pedas and panas!

Popular posts from this blog

Check saman kat Singapore

Wedding anniversary celebration

Sunat budak perempuan