Semalam

Semalam yen accident motor. He can't fetch as usual then kene naik bas la camni since it was the only public transportation available to go home. Aduhai. Nyesal tak drive. Herm.. confirm2 kalau naik bas pukul 9 baru sampai rumah. Plus headache, traffic, berebut2 not only with malaysian but i tell u bangladesh, vietnam, africa, indonesia semua ada. Then.... The only option available... balik wangsa maju. Naik tren je. bkn jauh pun between klcc to w.maju then suruh ayah anta balik selayang. Yes. Bernyanyi2 riang gue balik ke wangsa maju.

Sampai wangsa maju ayah tak muncul2.. Ish sekali salah info da.. Ayah ingat kene amik kat setiawangsa station. Since masa tu dah nak maghrib balik umah dulu. Ayah macam biasa semayang kat surau dengan kawan2. So aku terus ke rumah. Ketok2 mak macam lambat bukak pintu. Semayang kot.. Sambil2 tu aku tengok2 la pokok kunyit yang aku tanam. Wah semakin byk daunnya. Hihihi..Terror jugak aku tanam.

Around 3+ minutes waiting mak bukak pintu. Betullah tengah semayang rupanya. Masuk umah aku rasa sunyi lain macam. Yelah since adik aku dah masuk kolej tinggal my parents je la kat umah. Dah adik-beradik 2 orang je. Herm..

Mak kata lepas isyak baru anta. Suruh aku makan dulu. Touching sungguh aku rasa bila balik2 keje dah ada makanan. Siap hidang lagi. Tinggal nak cedok nasi. Pastueh ada buah anggur atas meja. aku tanya mak 'Wah mak siap buah anggur lagi'. Then mak reply "Hai, dah anak nak balik'. Touching tu babe. Kalau selalu kat umah lepas balik keje aku dah kena sengseng lengan masak. Belum pun habis penat keje dah tambah penat masak.

Around 9pm aku sampai selayang. Then bawak yen pegi klinik pegi cuci luka. Dia dapat mc 2 hari. Lepas tu terus balik umah terus tdo. zzzzzz

Comments

Popular posts from this blog

Check saman kat Singapore

Wedding anniversary celebration

Sunat budak perempuan