my weekend


nothing much happen..

friday bukak puasa dengan ex-room mate masa kat uitm bna, ekin mal n mirna.intan plak tak dapat datang... gila lama tak jumpa dengan diaorang .. last aku jumpa bina rasa2 tahun 2004.. ekin n mal 2005. mirna last month (lama la sangat). jumpa kat klcc (takde tempat lain ke?).. gossip2 tak hingat dunia... pukul 10mlm baru balik umah... gonna miss u guyzz..



ari sab2 plak, mak ajak pegi shopping curtain.. kang tak teman merajuk plak.. hihi.. hantar mak balik umah dah pukul 3ptg.. lepas tueh aku ajak yen pegi belanja.. brg dapur dah nak abis. plan nak beli kuali jugak. 2 org kenit umah aku memang sangat suka kalau aku pegi belanja. samala masa aku kecik 2 dulu.. suka ikut mak aku pegi belanja. boleh mintak biskut gulung favourite aku.. pastueh dapat makan ice cream.dengan syarat aku kena tolak trolly yang berat tue.. adik aku sedap2 je duk dalam trolley...hi hi..

sampai rumah dekat pukul 6 ptg.. aku masak asam pedas macam biasa.. pastueh sayur kobis plus carrot plus kacang buncis plus udang ... colourful sket sayur aku.. so that 2 budak comel umah aku n yen nak makan sayur.. aku goreng ikan kembung.. tu je....dalam penat2 aku boleh lagi layan astro sampai 2:30pagi.. yelah mana taknya.. kadang2 baru aku nak layan astro yen kacau nak tgk bola la discovery channel la news la takpun cita mythbuster dia tu (kdg2 bolehla layan) .. pas2 baru je dapat pegang remote tasya n tisya plak meroyan nak tengok katun... aduihh la.. aku pun terpaksa la wat keje lain.. buat laundry la lipat kain la, gosok baju la.. blablabla ....lepas layan astro sampai pagi tu aku memang sangat all out. tido tak ingat dunia..

ari ahad aku bangun 12:30. amik kau. tisya dah merengek nak makan nasi.. ahh tak larat aku nak masak. aku buat garlic bread je. nasib baik ada beli roti gardenia semalam.. sapu dengan garlic spread.. bau harum satu rumah. aku pusing je tasya merenung aku ala2 sedih. laparla tueh. takpelah sekerat hari puasa pun jadiklah. tasya siap demand nak apple juice. tisya plak nak susu. dah abis layan 2 mahkluk tu, aku pegi buat laundry..lipat baju.. pas2 yen ajak gi tesco.. saja jalan. balik singgah bazar beli kebab, samosa & air jagung.. cukupla tueh.. sampai umah dah pukul 7.00mlm..apa pun tak ready lagi..goreng ikan pastueh masak sayur kailan. nasib baik asam pedas n nasi dah masak...malam tue masing2 kepenatan... tidur awal coz esok nak keje..

itulah rotine hujung minggu gue.. a first week during ramadhan.. more or less same with a normal weekend..

ohh btw.. lupa plak.. congratulation to 2 of my friend maria elmar and siti zubaidah for their newborn daughter..

cheers.

Comments

Sabby Prue said…
wah...ko taruk gamba aku...glamour aku...heheh ;P
ha ha. aku memang nak upload gamba lain. tapi cam malas. sorry guyz.. tgkla kalu aku free.

Popular posts from this blog

Check saman kat Singapore

Wedding anniversary celebration

Sunat budak perempuan