sikit lagi aku tak pegi keje

tu la lambat memanjang. minggu ni hari2 aku pakai tudung dalam kete termasuk gak pagi ni. mana taknya yen tu selalu terus jalan je. akulah yang start enjin kete, akulah yang bukak gate, akulah yang reverse kete kuar garaj (maklumlah gate aku manual), pastue akulah jugak yang tutup gate balik. yen plak masuk kete terus jalan. pastueh lagi sakit hati bila aku kuatkan aircond dia marah sebab sejuk. haruslah aku panas dah sume aku yg buat kan?

so pagi nie aku dah siap2 buat rutin keje aku naik balik nak amik tudung tapi yen bebel2.

Yen : Ala pagi ni takleh nak breakfast.
Aku : Asal bang?
Yen : Tu manager labuan turun kl. Abang kene tolong dia. Dahla perempuan. Ish2 tak sempat nak breakfast ni. (Tiba2 yen nampak roti yg aku beli untuk bdk2) Ni apa ni?
Aku : (Dalam hati : tayar basikal kot) aaaa.. Roti krim ingatkan nak bagi bdk2. Kalau nak amik la.
Yen : Boleh makan ke?
Aku : (Dalam hati : Asal la plak tak leh mkn bang oiiiii!!) aaa. boleh
Yen : Ha bawak air sekali.

Aku pun duk berkejar gi dapur cari bekas tupperware (kalau time2 urgent niela penutup nak hilang kan!). Yen plak tangan dia tak gi sekolah kot. Honk berulang2 makin lama makin laju. Tengah aku berlari2 tiba2 aku rasa asal la tangan aku rasa cam tak penuh je....

Huk aloh tudung tak bawak... Kalau tak mc la aku jawabnya.

P/s : Teringat masa zaman smap2 dulu. Pagi2 berlari2 pakai serkop nak kejar gate aspuri.

Comments

raducaca said…
aku siap lompat jaoh na from dlm gate ke lua gate btol2 mase kp tgh jage kat gate sambel tgk jam pen ready je nak tules name sape tak sempat lompat kua paga

kenape takde noktah di atas ni ye?
cikyuSnida said…
ye... lepas tu stokin tak sempat pakai. lepak jap kat tepi pondok talipon pakai stokin sebelum pg skolah.

haha
nona said…
takde noktah kau teruja menceritakan detik2 'masam masin' kau kat smap.. ha ha budus kan? at least kalau bdk2 form3 boleh lagi nak jeling2.. tapi kalau form 6 tak dapat nokkk.

hahah yus.. betul2 pakai stokin sambil tgk bdk2 yg tak sempat nak kuar gate sambil tersengih2..
silentME said…
hahaha... aku ingat juge. tudung tak berlipat serabai semacam je smbil pakai stokin. KP2 da dok jeling2 je. hey! rindu lahhhh...
zaza said…
haha..aku suka la kau ngan laki ko. sempoii.
Raimanda said…
Meh baca kisah ni.. mcm xcaya ada laki mcm ni dlm dunia.

www.lunatots.com

cari entry happy fathers' day.
nona said…
zaza: hahahah.. layankan aja..

mrs zake: ok kak thanx. nak baca cepat ni.

Popular posts from this blog

Check saman kat Singapore

Wedding anniversary celebration

Sunat budak perempuan