3 jahit

Balik keje semalam terkejut tgk kepala hannah berbalut. Dapat 3 jahit dan masuk satu beg darah. Papa pulak emo terlebih. Aku ala2 cuak jugak. Tapi once dia panggil aku mama aku dah ok. Rupa-rupanya jatuh waktu main kat atas katil. Bila aku naik bilik aku tengok ada kesan muntah atas cadar dan juga beberapa titis darah pekat.

Tiba2 rasa cuak. It is not a good sign if lepas jatuh muntah. Cepat2 aku tanya Hannah. 'Anak mama muntah ya?' Hannah cakap 'Tak, kakak yang muntah". Lega aku dengar. Tasya muntah sebab tgk banyak darah la tuh. Mana tak banyak darah, 3 jahit dia bagi hah. Masa aku deliver dulu pun baru 12 jahit. Itu keluar kepala budak tuh. Maknanya besar juga luka Hannah ni. Daripada aku kepingin nak makan sate terus tukar sebab budak sakit nak makan pizza. Baru nak try Sate Hj Samuri yang baru bukak. Ntah bila la jawabnya.

Pagi ni bangun pembalut kepala hannah tu mcm dah lari banyak. Maklumlah anak aku lasak. Baru aku perasan rambut dia keras sebab nurse tak basuh bersih kesan darah. Maklumlah kata hospital gomen. What you pay is what you get . Aku paham, apalah sangat kes kecil mcm anak aku ni compare to kes yg lagi kronik.

Aku ingat nak pegi cuci tapi hospital tak bagi buat apa2 if tak basah ke nanah ke. Herm.. Nampaknya esok aku nak pegi hospital nak mintak opinion. Lagipun macam keras2 rambut anak aku buat dia tak selesa. Since hannah kat umah mak kat setapak i was thinking whether to choose pusrawi or tawakal. Which one is better?

Comments

S said…
tawakal kot better. lap rambut tu dengan air suam takpe kot. tp jgn kena tempat jahit, sebab baru lagi

just my two cents, sebab selalu jugak accident prone ;)
silentME said…
tawakal. sbb pusrawi will just blow a hole in ur pocket for no obvious reason. that's even worse than gomen's. at least gomen's gives you what you pay. but pusrawi charges you for nothing. trust me. my future FIL went there last two weeks and got charged for RM 3500.00 just to get to know that he got a sinus.

ps: eh sorry. pnjg sgt mcm ini blog aku yg pnye. anyway, siyan anak ko.
Jed Sulaiman said…
Pergi Hospital Tawakal lah.

Lepas buat rawatan, boleh tawakal.
nona said…
mamie: thanks. Dah lap pun rambut tu. Bau mcm bau ikan.. Hoh.. Kau pun sama mcm anak aku kot.. Nakal.

Terq : Biar betul? Gila la kot sampai banyak tu. Chettt.

Bojed : Adakah itu satu cadangan atau bahan lawak? Wehhh... nak secret recipe marinade kau tuh. Kedekut la.

Popular posts from this blog

Check saman kat Singapore

Wedding anniversary celebration

Sunat budak perempuan