Jam bukan jem

Hari ini aku nak cite panjang lebar sikit. Mesti tak kantoi aku tengah buat karangan sebab aku tengah print acc. Oh ya, company aku ni conservative sikit. Print acc masih menggunakan printer yang bukan main bising lagi. Orang lain dah guna SAP program tapi company masih guna ***** program. Tapi takpelah banyak sebenarnya advantage kepada diri aku. Cthnya: takyah nak pening kepala dengan system yang complicated, aku dah boleh paham 90% of the system dan blablabla.

Bukan main panjang mukadimah aku. Back to track, aku nak cite pasal jam. Kat kl nie makin menjadi2 plak jam. Lepas tu dah jadi macam trend pulak lane yang utk paling laju jd lane yang paling slow waktu pagi. Vice versa. Tapi tgk pada keadaan jugak, kadang2 lane tengah boleh tahan kepantasan. Yang penting aku kene bijak memilih lane pada waktu pagi.

Since aku dgn yen mempunyai tempat kerja yang berdekatan, seharusnya kitaorang pegi sama2... Kadang2 yen agak mengamuk dengan aku coz office hour dia sangatla flexible. Macam dia boleh masuk suka2 asal kan tak melampau ala2 half day bekerja. So the maximum dia boleh masuk pukul 10am. Macam aku plak 9am wajib dah masuk, kalau tak pandangan2 tajam (alah jeolous sebenarnya sebab diaorang tak berani nak buat) boleh menusuk ke jiwa.

Semengamuk2 yen pun, dia tetap bangun bila aku dah bangun. Konon sebelum tidur cakap ' Esok pegi sendiri2 ek ' tapi bila aku dalam toilet belum sempat aku nak nyanyi aku dah dengar radio dia pasang kuat2. Faham lah tu nak pegi sama2. Bila dalam kereta aku n yen akan buat discussion which lane kitaoranag nak amik pagi tu. Kadang2 cam bercanggah gak. Macam aku suruh ikut lane yang paling kiri dia pi amik yang paling kanan. Bila nampak lane yang aku suruh laju je, mulalah aku automatic membebel kan? (maknanya aku bebel ada sebab, bukan saja2). Tapi kelakar jugak, bila yen ikut apa aku suruh n suddenly cakap dia betul, paling kuat dia akan cakap 'dah.. senyap. jgn suruh2 lagi' (nada yang separa kuat). So aku senyap je la.

Secara kesimpulannya, kadang2 traffic jam nie boleh juga jadi isu dalam perkahwinan. Ye la kalau cam aku dah kene marah pagi tu mestilah balik tu akan moody je kan? Tapi somehow aku let go je bende tu becoz sometime aku admit aku gak yang salah. Yelah waktu bercinta mana pernah kene marah bagai tapi aku selalu teringat cakap mak aku. 'Letak diri sendiri pada tempat orang tu'. So kalau aku jadi lelaki aku cam menyampah je perempuan suka suruh2 ni. Ke sebab aku aquarius? Ntahlah labuu... Tapi aku nie jenis insaf seminit dua je pastueh buat balik. Hahahahha sorrylahhh abang.

Chaaakkk (Subjek yang tak ada kene mengena dengan cerita)

Comments

Popular posts from this blog

Check saman kat Singapore

Wedding anniversary celebration

Sunat budak perempuan